Prosinec 2013

Very Happy Thanksgiving a Vánoce, Vááánoce přicházejííí :-)

4. prosince 2013 v 5:02
DÍKŮVZDÁNÍ!!!!

Navzdory tomu, že ještě půl dne před odjezdem jsem zvažovala, jestli bych radši neměla zůstat v klídku ve Stillwateru, nakonec jsem zvolila správně a odjela a celýýý týden jsem si užila parádně, nad očekávání suprově!!! Spousta dobrodrůža, kultůry, srandy a blbinek, pečení, vaření, jídla a pití... :-) Ale postupně :-)

V úterý ráno jsem ještě měla test z Epidemiologie, ale pak po obědě už jsme sbalili kufry a vyrazili na naší 5ti hodinovou jízdu. Dorazili jsme na místo navečír, narychlo jsem si pak jela ještě pro něco k véče a cestou se stavila ve 22hod zazvonit na dveře u Lohrových... Greg i celá rodina zrovna večeřeli a tak jsem mu jen narychlo předala narozeninový dárek a zase jsme frčeli zpátky, probrat všechny novinky po dobu co Chelsey začla studovat na Graceland University v Iowě tenhle semestr. Další den, středa ráno, jsme hned vyrazili s Gregem za kultůrou do Nelson-Atkins Art Gallery... Jedna z velkých uměleckých galerií/muzejí... Tam jsme prochodili několik bot a viděli všechno možný od Mezopotámský říše, Egypt, Antické Řecko, po novodobější Evropské dějiny a umění, Americké Indiány až po moderní umění a všechny možný sochy. Paráda!!!! :-)

Hned po exkurzi jsme vyrazili pár mil dál do vyhlášený Ethiopský restaurace a to jídlo jsem si uplmě zamilovala!!! Majitelka Elsa, sama Ethiopanka, nám nejdříve řekla že ne ne ne nepřichází v úvahu abysme si dali oba stejný jídlo (oboum se nám nejvíc zamlouvalo jehněčí maso s plackou Injera, brambory, červenou čočkou, kukuřicí, brambory atd... Ale nakonec jsme k tomu ještě teda přidali vepřový a hovězí, papričky, rajčata a dalších tisíce nějakých omáček a pochutin... Mama Elsa nám cca po 10ti minutách všechno pěkně přinesla na velkým tácu a názorně nám ukázala jak že se to jí, přičemž nám rukou uzmula kousek placky z talíře, nabrala si trošku masa, omáčky a strčila to do pusy haha... No a pak jsme začli jíst my, a hodovali jsme až nám málem břicha pukly :D ...

Pak jsme ještě s dalšími běžci pomáhali místním trenérům uspořádat hry pro malý děti, budoucí běžce a hráli s nima na honěnou v mínus 6ti stupních Celsia!!! Brr hrozně jsme promrzli, ale děti i jejich rodiče měli radost a děti běhali rychle jak blázen!! :-)) K večeru jsem dorazila zpátky k Chelsey domů, kde už jsme se v předvečer Díkůvzdání musely pustit do vaření a pčení s Jessicou a Marciou v čele :-) Byla toho spoustaaa. Čokoládový dort, Dýňový dort, Dýňový chleba, želé s ananasem, brusinkami a jablky, bramborová kaše normální, sladká kukuřice, rýžový nákyp s houbami a brokolicí, sladké brambory s marshmallouny a hlavně asi 15 plechů rohlíčku, který my s Chelse jsme evidentně kazily ve všech směrech od válení těsta, nedostatečný mazání máslem, až po detail jako rolování rohlíčku směrem od sebe narozdíl k sobě :D I takový detaily Marcia řešila a musely jsme předělávat některý hodně nepovedený kousky třeba i třikrát haha, ale byla sranda a pekly jsme cca do půlnoci. Ráno po tréninku jsme už s Chelsey dostaly rohlíky na cestu na věnování příbuzným, a vyrazily jsme na oběd cca 45min jízdy k Chelsey babičce, která si mě za ty tři roky nepamatuje a pak se mě zeptala jooo Adélaaa, ty jsi z Aljašky?? :D :D...ohh gandma... Tam bylo spoustu neznámých lidí nejen pro mě ale i pro Chelsey, takže jsem se jen se všema pozdravili, popřáli happy Thanksgiving a vyrazili na druhý oběd k Chelsey strejdovi (ex-manžel Marcii) na jeho ranč, kde bylo dalšíích tucet lidí, který jsme neznali ale naštěstí i spousta těch, co jsme znali... takže i tam se podávali asi dvě obří pečený krůty, pečený maso, sladký brambory s pekany a skořicí, jablečný koláč, dýňový koláč, apple cider, atd atddd :-) S jídlem jsme se ale krotili a pak čekali cca 3 hodiny než nám slehne, přičemž se všichni hosti natáhli na gauč a zdřímli si než se servírovalo kafe :D a pak jsme po 16hod, když nám slehlo, vyrazili zpátky k "domovu", kde se měla konat slavnostní večeře s dalšími lidmi, další krůtou, dalšími koláčy, dalšími pochoutkami... :D A tak jsme se zase pomodlili za všechno jídlo a hojnost a dali se s chutí do jídla... :D Toť slavnostní čtvrtek.

V pátek ráno se samozřejmě nemohlo konat než jinýho než blázinec nakupování, alias Friday Black Shopping, kdy slevy v obchodech (obrovský slevy!!!) začínají těsně ve čtvrtek před půlnocí a trvají většinu pátku... A tak jsme vyrazili do davu!!! Najít místo na parkování bylo umění... Ale prošli jsme spoustu obchodů asi ve třech nákupních centrech...všude velký vánoční stromky, Santa Klaus, lidi, slevy,... Nakonec se mi hrozně líbili jedny kozačky v mým oblíbeným obchodu Charlotte Russe, ale neměli mojí velikost, tak jsme se protancovali a prozpívali v dobrý náladě do dalšího obchodního centra kousek od letiště, kde jsme stejně měli navečír vyzvednout jednoho kamaráda z Chelseyiny univerzity. A tam už v Charlotte Russe měli mojí velikost a tak nákupy vzaly za své :-)

Navečer jsem se pak rozhodla sledovat Harry Potter maraton (Harry Poter 1-7 celý den), nebylo mi moc dobře, zatímco Chelsey na chvíli vyrazila na dámskou jízdu k Lohrovým, aby se pak před půlnocí přiřítila ať se obleču, že vyrážíme do Game Parku hrát bowling a tak. A tak jsme vyrazili s partou holek na bowling a ještě před zavíračkou jsme si stihli zahrát nějaký hry v parku, řízení aut, motorky, střílení na koš a takový blbinky :-)

V sobotu ráno po tréninku jsme usoudili že vyrazíme si zabruslit na led. Krásně slunečno bylo, celkem teplo a tak jsme vyrazili. Všude ale spousta lidí, asi hodinová fronta na led, a tak jsme usoudili že nejdřív půjdem na jednu Tower na vyhlídku a pak navštívit Union Station, jedno z nejstarších vlakových nádraží v Americe, a do muzea atd... Chelsey tam totiž nikdy nebyla, a předtím jsem jí ještě vzala do toho muzea umění, protože ani tam nikdy nebyla...nevzdělaný Američani!!! Takže jsme si užili během dne spoustu srandy, nafotily tuny fotek a videjí a prošly všechny možný expozice v muzeu věd a v okolí Nádraží a Westin Center Hotelu, kde se nachází Legoland a Mořský Svět. Akorát na exhibici Pirátů od National Geographic jsme se nedostaly, protože vstupenka byla 20 dolarů, šílenství!!! I tak jsme si ale užili a prochodili toho víc než dost!!! :-)

Večer jsme pak usrkávali horký apple cider, koukali na Harry Potter 7 a kolem 1h ráno jsme zalehly, já dobaila věci na cestu zpátky, Chelsey na cestu na její univerzitu, V neděli ráno jsme už jen rychle zajeli koupit kafe, já na oběd ke Kevina rodině, a pak už jsem s klukama zamířila zpátky do Stillwateru, večer rychle ještě potmě odběhala trénink a vyrazila vylíčit zážitky Bobos a Monice a pak už na svařák ke Caitlin, protože od 8mi hráli v televizi Grinche a to jsem si nemohla nechat ujít.

Takže výýýbornýýýý Thanksgiving!!!!!!!!!!!!!
Adventní kalendáře jsme si už zajistily s holkama před delší dobou a tak jsem už dneska otevřela úspěšně třetí okýnko!! :-))
V pondělí jsem se lehce našprtala na zkoušku z Němčiny a tu jsem dneska úspěšně složila na 96%, takže jedno Áčko už mám v kapse. Další zkouška mě čeká v pátek z Fyziologie, pak úterý Epidemiologie a už frčím domůůůů!!!!